Ta vare på forholdet mellom deg og kundene!

Ethvert gjensidig og godt forhold trenger å vedlikeholdes, og relasjonen mellom en bedrift og dens partnere er intet unntak. Alle foretak er avhengige av fornøyde kunder, og derfor er firmagaver en fin måte og ytterligere styrke et allerede sterkt bånd på.

Det er åpenbart mange fordeler med å gi firmagaver, og det at det har en positiv påvirkning på forholdet mellom deg og kundene dine, er en av de viktigste. Fordi man på ingen måte er pålagt å gi firmagaver (selv om det kanskje forventes), blir det av mange sett på som en uegoistisk gest for å vise takknemlighet ovenfor den som mottar. Dette er en av grunnene til at firmagaver er en god investering.

Ikke gi hva som helst

Har du noen gang mottatt en gave fra en av dine nærmeste, som fikk deg til å lure på hva i all verden det var vedkommende tenkte på da de bestemte seg for hva de skulle gi deg til jul? Eller om de tenkte i det hele tatt? Får man en dårlig gave det åpenbart ikke ligger noe omtanke bak, kan man i verste fall begynne å lure på om avsender tar en for gitt. Da mistenker en gjerne at de bare har kjøpt en hvilken som helst gave fordi de følte seg pliktig til det, og bare ønsket å bli ferdig med det.

Ikke vær den som gir dårlige gaver. Vi anbefaler at du gir gaver som passer for din bedrift og dine kunder. Det er lov å legge ved noe spiselig, men hovedgaven bør være noe som varer og som er av tilstrekkelig kvalitet. Det å legge noen tanker bak hva man skal gi sine kunder, er altså vesentlig for at en gave skal bli godt mottatt. Firmagaver skal tross alt styrke ditt forhold til dine samarbeidspartnere, og ingenting kommer av seg selv.