Få din gave til å skille seg ut

De fleste bedrifter, både store og små, vet å markedsføre seg selv. Nå til dags ser vi logoer overalt; på kjøretøy, på klesplagg og hengende ut fra store bygg. Det er umulig å komme unna i vårt kapitalistiske samfunn.

Fordi vi er såpass vant til at alle mulige selskaper og bedrifter prøver å fange oppmerksomheten vår på denne måten, gjør ikke alle logoene vi eksponeres for like stort inntrykk på oss. Vi forstår at alle prøver å reklamere for seg selv, og vi har ikke lyst eller tålmodighet til å bry oss om alle som prøver å tjene penger på oss.

De som skiller seg ut blir lagt merke til

Derfor går nok mange firmalogoer og merkevarer oss hus forbi. Vi legger ikke merke til dem, fordi de ikke får oss til å se på dem to ganger. Bare de som virkelig skiller seg ut, blir lagt merke til i et mylder av logoer. Derfor gjør du lurt i å gjøre det samme med din egen firmalogo.

Hvordan skal du så få din logo til å bli lagt merke til? Finn en kreativ måte å få din logo til å bli sett på. Har du for eksempel logoen din trykket på en lue? Vurder om du skal sette trykket under bretten, slik at det stikker opp. Dette bidrar til en morsom effekt som gjør det lettere for folk å legge merke til logoen, og plutselig blir ditt firmanavn lagt på folks minne. Små, enkle ting kan altså gjøre en forskjell.

Har du klart å få ditt virke til å bli lagt merke til på denne måten, øker du sjansen for at nye kunder vil tenke på deg neste gang de har behov for de tjenester din bedrift tilbyr. Fordi du klarte å få bildet av din logo til å feste seg i underbevisstheten deres, har du ved hjelp av en liten tvist på trykket klart å markedsføre deg selv på en unik måte.